Min SSO-historia

Jag fick ett tips att göra ett sånt här inlägg där jag skriver min SSO-historia.
Så japp, här kommer den:

Om vi börjar med hur jag hittade SSO så var det i en Min Häst-tidning. Jag prenumererar på den tidningen och såg en sida med hästspelet Star stable online. Jag blev jättesugen på att spela. Där fanns även en kod för 10 dagars starrider, tror jag. Så någon dag efter det skapade jag Jennifer Starrock.
Jag tyckte splet var jättekul och använde då koden som man fått. Jag utnyttjade nästan alla dagar åt att spela SSO. Sedan tog mit Starrider slut. Jag tror jag gick runt några dagar i Moorland och FP tills jag tilslut fick bli 1 månad Starrider igen. Jag blev riktigt glad, det var ju liksom mycket mer än 10 dagar! Jag gjorde uppdragen och var online varje dag jag hade tid. Och när jag blev sr igen skapade jag klubben Moorland Seahorses Club. Jag bjöd in medlemmar, kanske sa hej i klubbchatten och lekte runt i klubbinfon och bytte grejer på medlemmarna (xD). Det var inga event. Jag visste inte att man kunde ha det...Efter ett tag upplöste jag klubben av någon anledning. Efter 1 till månads sr fick jag ta en paus och vara icke sr ett tag. Jag var ingen som var värst social av sig. Jag kanske hade en vän, vi gjorde något och sen snackade vi inte mer. Men nog träffade jag några fina vänner som fortfarande är kvar på min vänlista. Jag red mest omkring och njöt av det underbara spelet.
Ursäkta bilderna, jag började ta bilder med datan när jag startade bloggen, host host.
 
 
Sedan fick jag bli sr igen. Jag fortsatte med uppdragen och var allmänt glad. Jag träffade då (kanske innan) Melissa Weststone. Hon lärde mig lite western och vi blev jättebra kompisar. Efter ett tag blev hon mindre aktiv och jag fortsatte uppdaregn os.v. När hästfunktionen kom köpte jag Rockwhisper.
 
Sedan träffade jag Zoey Bluenose (på en annan användare sm hon hade innan). Vi började rollspela och hänga nästan varje dag. Vi hade jättekul och blev riktigt bra vänner. Under denna tid vet jag inte om jag var med i någon klubb, jag tror inte det. Jag fortsatte vara med Zoey, rollspela och ha kul.
 Men sedan så blev hon oaktiv. Jag fortsatte med livet på Jorvik. Och tillslut hade hon lämnat min vänlista och användaren fanns tydligen inte mer. Jag blev jätteledsen. Vi hade haft så himla kul och nu fanns hennes användare inte mer!? Jag kommer inte riktigt ihåg allt men jag kom ihåg att jag vart nog mer osocial än vanligt då. Jag gjorde de uppdrag jag kunde, red på mina hästar, levlade os.v. Sedan skapade jag klubben Fire Racers. Den var inte aktiv och ingen ville gå med. Jag hade den ett långt tag tills jag upplöste den. 
Det gick ett tag och såg såg aldrig Zoey mer och sällan Melissa. Men jag fortsatte spela SSO och började bli med i klubbar. Det var mer som små klubbar och ingen passade mig. Nu ville jag starta en egen klubb!
Jag tror min första egna och seriösa klubb efter Moorland Seahorses Club och Fire racers var North Ponies, jag är inte säker. Nu förstog jag var event var och hur man hade kul i klubben efter att ha varit med i en massa klubbar. Jag bjöd in medlemmar och vi växte ganska fort. Det var en klubb jag gjorde reklam om i global os.v. Men sedan började folk lämna. Jag blev sur och upplöste den. Under tiden hade jag skrivit i global och då hade den nya Zoey bluenose kontaktat mig. Hon hade sagt att detta var sin nya användare och något hade hänt med sin andra. Oj vad glad jag blev! Jag fortsatte skapa klubbar och nästan var något i stil med Red eller North runners (kommer inte ihåg xD). Den varade i en vecka när det hände samma sak som North Ponies. Jag skapade sedan Northern Whisperes för de som inte ville ha så mycket event och så. Men jag gav upp och den upplöstes. Jag vet inte om jag hade en klubb innan men jag skapade Metal Wolves Legacy. Den gick det ganska bra för. Jag fick många medlemmar vi hade lite event. Men efter något bråk så upplöstes den också, den varade i cirka en månad. Jag tog en paus som klubbägare och gick med i olika klubbar och testade mig fram. Jag saknade genast MWL och ville starta upp den. Det gick inte bra. En som var mer där förut var tydligen jättesur på mig för att ha upplöst den när hon själv lämnat. Herregud... Sedan ett tag tillbaka hade jag börjat läsa SSO-bloggar också. Och under tiden jag höll på att tjorva som klubbägare hittade jag Renee Bluebridge's blogg där hon även hade en klubb. Jag ville jättegärna gå med. Sedan blev det åldersgräns och jag fortsatte som klubbägare. Men sedan hade de inte åldersgräns längre. Jag ville fortfarande gå med. Men under den tiden ägde jag första MWL fortfarande. Så efter att ha upplöst andra MWL ansökte jag till klubben och hoppades på att få gå med. Jag älskade vargar och klubben verkade bra för mig. Jag fick sedan gå med. Jag blev jätteglad!
Jag trivdes och trivs väldigt bra i klubben. Men jag saknade att hålla i event. Jag ville absolut inte lämna LWO så jag ansökte som westernridlärare. Jag fick göra de två proven och jag blev godkänd :D
 
Nu är jag med i underbara LWO, har massa fina vänner och fina hästar. SSO-livet är ju underbart ♥

Det var inte den mest intressanta SSO-historien men jag hoppas ni fick veta lite med om mig.
 
Rännan Blåbro
2014-07-15 @ 19:09:23
URL: http://bluebridge.blogg.se

Åhh, det va superkul att läsa! <3

Svar: Kul att du tycker det! :D <3
Jennifer Starrock




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0