Respektlöst

Igår hade jag westernlektion med min underbara klubb, Lightning Wolves Order.
Jag gick igenom reiningen bara för att visa de olika grejerna så de kan läggadet på minnet så jag inte behöver förklara allt när nästa gång är. Det var några som kunde. Sedan fick de testa på en liten spin också.
Men det jag hade tänkt visa dem då var cutting.
Cutting är en gren i western dä hästen ska visa vallinstinkt. Hästen ska kunna hålla en kalv åtskild från flocken men nästan ingen hjälp från ryttaren. Helst ingen hjälp alls.
Jag skulle lära dem de med hjälp av att jag skulle vara en kalv då och de skulle en och en hålla mig borta från de andra som stog en bit bort. Det gick bra. Det blev lite halvflummigt, och även jag hängde på här och skojade os.v.
Sedan skulle vi skritta av. Jag hade märkt att typ 3 personer kanske följde efter varandra i ett led, och hade gjort det hela lektionen. Fick även reda på att dessa på skypade. Gjorde den som var längst fram en volt, då följde de andra efter. Jag tyckte detta var okej i början. Men sedan vart det lite för mycket.
Jag hade sagt minst 5 gånger att de skulle sprida ut sig. Medans jag gjorde en liten utvärdering av lektionen så red dess runt bl.a i varandra och gick in på en mini-volt. Det såg ut som någon jävla cirkus. Jag bad de återigen att sprida ut sig och efter sisådär 5 varv till på volten gick de ut på spåret, i varandra igen. Jag bad de att inte rida i varandra. De lyssnade inte värst mycket. Den enas häst nosade den enas ryttare i nacken. De lyssnade inte.
Ja, jag blev irriterad. Det kändes inte som om jag fick så värst mycket respekt.
Ja, det är ett spel, ofc, chilla tjejen va. Jag tyckte inte detta var ok, skulle du tycka det om du var i samma situation?
Jag avslutade lektionen hastigt. Sedan fick jag se i chattrutan efter att jag travat från lektionen att någon skrev (liknande):
HAHA JAG MÄRKTE DET INTE ENS.

Jag älskar min klubb ska ni veta, men detta var inte hela klubben. Då skulle det vara en helt annan sak.

Rännan
2014-05-03 @ 17:54:34
URL: http://bluebridge.blogg.se

Åh jag hann tyvärr inte logga in i tid, var i stan och handlade ;/
Vad är det för beteende jag hör? Bra att du skrev detta så att jag fick veta, ska ta upp detta på nästa klubbmöte! Man ska visa respekt för den som håller i event, så är det bara <3

Svar: :) <3
Jennifer Starrock

Lily Winterstar
2014-05-03 @ 18:44:29
URL: http://winterztarz.blogg.se

ursäkta, sorry, vet inte vad jag kan skriva för att säga förlåt, uräkta så mycket :(

Svar: Jag godtar din ursäkt. :)
Jennifer Starrock

Jasmine Snösten =D
2014-05-03 @ 18:45:56
URL: http://starstableoffline.blogg.se

förlåt, jag märkte inte att NÅGON skrev för jag hade chatten nere för en liten stund =P

Jasmine Snösten =D
2014-05-29 @ 07:41:45
URL: http://starstableoffline.blogg.se

därför att jag inte märkte: de flesta av de andra fortsatte längs spåret.


men förlåt för det iaf =(

Svar: Jag förlåter dig. :)
Jennifer Starrock




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0